duminică, 28 septembrie 2008

De ce este marea sarata ??

Deseori stau si ma gandesc si imi pun intrebari ... poate idioate sau nu ... dar sunt intrebari la care nu am raspunsuri ...

Image Hosted by ImageShack.us

Sunt indragostit de mare si ma gandeam ...mai bine zis ma intrebam .... Daca toate raurile care se varsa in mare sunt cu apa dulce ...de ce totusi ,marea este sarata ???Te-ai intrebat asta ?

Image Hosted by ImageShack.us

Am cercetat si am aflat ca raurile sunt principala sursa a sarii din mare,ciudat nu ? Ele erodeaza minerale din roci si sol si le depoziteaza in mare, uneori in lacuri. Aceste minerale includ sodiul si clorul, care, combinate, devin substanta care ne da gust la mancare. Si acest lucru se intampla in cantitati imense. Daca am scoate toata apa din oceanele globului, am obtine 50 milioane de miliarde de tone de sare. Si, cu toate ca raurile transporta sare, ele nu sunt sarate pentru ca marea este locul unde ele o depun in final.
Apa dulce din rauri se evapora pe masura ce soarele incalzeste marile si oceanele; sarea ramane. Intreaga cantitate de sodiu si clor care ajunge in ocean ramane acolo pentru totdeauna. Sau aproape intotdeauna. In medie, un atom de sodiu ramane in ocean pentru 200 milioane de ani.
Asta nu inseamna ca oceanele se umplu incet, incet cu sare; o mare parte din aceasta se scufunda sub forma de sedimente pe fundul oceanului.

Am elucidat ,poate doar pentru mine ,un mister ...Sper ca nu am fost atat de incult incat sa imi  pun intrebarea asta ..

Iubesc marea ..asa cum este ea sarata ...pentru ca imi ofera linistea sufleteasca de care am nevoie si ma primeste in sanul ei fara sa-mi ceara nimic.

Ocrotiti marea !!!
 

2 comentarii:

Anonim spunea...

Salut. Ti-am trimis leapsa pe blogu-mi, cum fac toti bloggerii. Sa citesti cand ai timp. Si sa stergi acest comentariu, sa nu incurce. Numai bine, Tracku'-le

Anonim spunea...

Cel putin nonheterosexual zic eu.