luni, 22 septembrie 2008

Tigarile salveaza vieti

Da!!Tigarile salveaza vieti,afirmatie ce este contradictorie inscriptiilor  si imaginilor de pe pachetele de tigari.

Image Hosted by ImageShack.us

Saptamana trecuta eram pe la unirii si cu castile in urechi,cobor din tranvai si mergand spre o trecere de pietoni.Ajuns la trecere ,vad ca era verde dar batand vantul ma opresc chiar inainte de a calca pe trecere sa-mi aprind o tigare.Pe trecere nu era nimeni dar in timp ce eu imi aprindeam tigarea cineva ,un barbat cam la 30 de ani vine din spatele meu si trece .Pun si eu la cativa metri in spatele sau piciorul pe trecere si in momentul acela o masina il splbera din fata mea si il arunca pe capota si apoi in spatele masinii.Am ramas incremenit cu tigarea in gura .

Barbatul misca si cel din masina l-a luat de pe partea carosabila cred ca sa vada daca mai poate face ceva pentru el .

Nu am vrut sa stau acolo sa vad ce se intampla pentru ca inca aveam imaginea acelui om spulberat de masina chiar in fata mea si ma tot gandeam ca dacanu ma opream sa imi aprind nenorocita de tigare as fi fost in locul lui . 

Si totusi ,tigarile mi-au salvat viata .Imi place sa cred asta acum si desi ar trebui sa le fiu recunoscator de astazi o sa ma las de fumat .

Tigarile salveaza vieti,dar cazul meu este un caz fericit.

Stiai ca din cele 4000 de substante pe care o tigara le are in compozitia sa, 43 cauzeaza cancer? Fara sa mai punem la socoteala numeroasele afectiuni respiratorii sau cardio-vasculare pe care le provoaca.

Compozitia chimica a tutunului este complexa, in frunzele acestuia gasindu-se diverse componente chimice precum celuloza, proteine, amidon, steroli, minerale, etc. Nicotina este unul dintre cei mai toxici agenti activi ai tutunului, o concentratie de cinci miligrame din aceasta substanta fiind suficienta pentru a omori un caine prin paralizia nervilor motori, iar o doza de saizeci miligrame are un efect similar asupra omului.

In fumul de tutun se mai gasesc in concentratii mari acroleina, formaldehida, acidul cianhidric, acetaldehida, substante ce irita caile respiratorii. Totusi, printre cei mai periculoase toxine din fumul de tigara se numara gudronul -o substanta ce pateaza dintii, unghiile si afecteaza plamanul, monoxidul de carbon -un gaz extrem de periculos in cantitati mari pentru ca tinde sa inlocuiasca oxigenul din sange, oxizii de nitrogen care duc la aparitia bolii de plamani si la efizem, amoniacul, metale periculoase precum arsenicul si plumbul, compusi radioactivi si cianuri de hidrogen.

Stiai ca tigarile au omorit 100 de milioane de oameni in secolul XX. Acum, 5,4 milioane de paminteni mor an de an, unul la fiecare sase secunde, din cauza cancerului pulmonar, a afectiunilor cardiace si a altor boli legate direct de consumul de tutun.

Acum parcama gandesc de doua ori inainte sa aprind o tigare . Oare ma va omora sau imi va salva viata ??



Fumatul ucide
Vezi mai multe video din Reclame »

In ton cu discutia

2 comentarii:

Do spunea...

acelasi principiu pentru cafea, sau pentru cola. si cu toate astea, oricum o sa mori. mai bine mai devreme, decat sa ajungi la saptej' de ani o povara pentru tine si pentru cei din jur :|

tracku` spunea...

eu nu am cum sa ajung la 70 de ani .... oricum in momentul in care nu o sa mai pot face sex,sa merg pe motor o sa ma sinucid :) . Oricum o sa mori dar as prefera ca pana sa mor sa fu cat de cat sanatos si sa n traiesc in chinul unei boli.